Analizy kadrowe w zarządzaniu danymi.

Zarządzanie wiedzą w komórkach HR bazować musi w największym stopniu na integrowaniu wyników z kwestionariusza motywacji zatrudnionych osób, pomiaru satysfakcji kadr, oceny pracowniczej, badania kompetencji.
Przykładowe a często pozostawione odłogiem pokłady danych to np.
Pomiar potrzeb szkoleniowych   – koncepcje już wykorzystywane jak również dopiero projektowane.
Implenentacja w firmie mającego ręce i nogi modelu administrowania wiedzą składa się z wybranych czynności:
Po pierwsze: uzgodnienie celów jakie musi dać nasz projekt. Oceny pracownicze , które przeanalizujemy prezentują tak wiele informacji  że bez zdefiniowania oczekiwanych celów nie będziemy wiedzieć czego w nich poszukiwać.
Drugi etap to standaryzacja danych posiadanych przez departament HR a także każdy inny zespół archiwizujący Badania motywacji. Zwykle  są one niespójne i nie dają możliwości do porównania ich.
Na tym nie koniec. Badania satysfakcji muszą być zweryfikowane pod katem  daty pochodzenia bo przeterminowane informacje są bezużyteczne.
Wreszcie mile widziane stanie się dokształcenie osoby odpowiedzialnej za Audyty kompetencji   w kwestii zarządzania wiedzą.
Wreszcie kolejny krok to napisanie sprqawdzonego narzędzia typu baza danych do archiwizowania oraz wykorzystywania w wygodny sposób informacji z ocen oraz analiz.
Na koniec najważniejsza uwaga:  administrowanie wiedzą nie zadziała jeśli nie będzie pracownika, która wynajduje w bazie przydatne fakty, przekształca je w analizy i przekazuje potrzebującym ich członkom zarządu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>