Dlaczego warsztaty zamknięte mają sens?


Z różnych szkoleń korzysta ostatnimi czasy sporo dużych i małych firm, cenią one one możliwości, które dają bardzo doświadczeni, wykształceni ludzie w załodze. Także dla zatrudnionych możliwość udziału w szkoleniach to nie tylko możliwość podniesienia swoich kompetencji, ale także pewna nobilitacja i wyróżnienie ze strony zarządu firmy.

Najpopularniejszą formą pracowniczych szkoleń są współcześnie i chyba nadal będą kursy i szkolenia urządzane w firmowej siedzibie lub w salach firm szkoleniowych – np. Kursy Trenerskie. Rozwiązanie takie ma sporo zalet, w pierwszej kolejności najmniej kosztuje, gdyż trzeba opłacić tylko koszt osoby prowadzącej, ale też dla wielu wygodne i praktyczne, bowiem nie będzie trzeba nigdzie dalej jeździć ani tracić czasu w czasie wolnego.

Coraz większą popularność odgrywają wyjazdowe szkolenia, odbywające się czasami w dość odległych od firmowej siedziby miejscowościach. Tego typu szkolenia łączą w sobie dwa cele, czyli z jednej strony umożliwiają zdobycie bardzo przydatnych umiejętności przez zatrudnionych ludzi, i tak naprawdę taka jest ich najważniejsza rola. Lecz z uwagi na swój charakter są również dobrą okazją do zabawy, odpoczynku oraz integracji z pozostałymi współpracownikami.

Spora gruma pracowników traktuje takie wyjazdy szkoleniowe jak miły bonus czy formę nagrody, z tego też powodu niezwykle istotne jest, żeby oprócz funkcji dydaktycznej dostarczyć wyjeżdżającym trochę rozrywek. Dlatego też w coraz większej liczbie przypadków jako miejsce szkoleniowych wyjazdów są wybierane ekskluzywne miejsca w górach, nad morzem czy w pobliżu atrakcyjnych miejsc.

Kwestie integracji pracowników pełnią także istotną rolę dla relacji w firmach, a w praktyce właśnie szkolenia połączone z wyjazdami są idealnym rozwiązaniem. Z jednej strony pozwalają na to, aby zatrudnieni mogli się wiele nauczyć i zdobyli nową wiedzę, a po drugie przy odpowiedniej organizacji zapewnią niemało okazji na poprawę relacji w całym zespole.

W praktyce dość ważne będzie podczas planowania, aby umiejętnie połączyć oba te cele, i przede wszystkim uświadomić pracownikom, jak będzie wszystko wyglądało. Dzięki temu uniknie się wielu rozczarowań spowodowanych tym, że któryś z członków załogi sobie zupełnie inaczej wyobrażał szkolenie, na które właśnie wyjechał.