Działanie coachingowe w grach decyzyjnych

Kontakt z coachem to partnerstwo małej grupki pracowników. Kompetentna osoba odgrywa rolę trenera i doradza drugiej osobie w osiąganiu zamierzeń. Własnie to jest powód, iż działanie coachingowe bywa odpowiednią drogą rozwoju uczestników podczas gier dla menedżerów oraz symulacji opisujących działanie firmy. Jest całe mnóstwo argumentów, aby wykorzystać kontakt z coachem podczas gier menedżerskich i symulacji biznesowych. Dowiedziałem się o nich, kiedy odnalazłem w sieci taki serwis internetowy:
 Symulacje Menedżerskie – Bibliografia
Efekty użycia działania coachingowego w trakcie gier dla menedżerów oraz symulacji opisujących działanie firmy zwykle są tak jak opisałem poniżej:
-    zwiększenie satysfakcji pracowników na szkoleniu,
-    poprawianie relacji z uczestnikami szkoleń,
-    chęć otwarcia innowacyjnego firmy,
-    odkrycie celu osobistego przez uczestników,
-    pełniejsza akceptacja swoich potrzeb,
-    wybranie innej ścieżki awansu w firmie,
-    doskonalenie kompetencji menedżerskich oraz administrowania ludźmi,
-    uzyskanie równowagi pomiędzy działalnością interpersonalną oraz profesjonalisty.

Dwa tygodnie temu zorganizowałem warsztat dla handlowców i ich przełożonych w Zakopanym w hotelu Zapiecek. Wówczas zastosowanie coaching w czasie gier decyzyjnych oraz symulacji opisujących działanie firmy. Uczestnicy szkolenia okazali się wyjątkowo zaangażowani w zadania, jakie przygotowałem. Potem opisaliśmy trzy wnioski:
-    rola kierownika jest najważniejsza w organizacji,
-    zarządzanie grupą ludzi potrzebuje od szefa naprawdę niezłych kompetencji,
-    kultura organizacyjna firm w różnych branżach bywa taka sama.

W drugim wpisie na tym blogu przedstawię technikę siedmiu M. Zwykle ją wykorzystuję, kiedy projektuję symulacje biznesowe.

Marcin Markowski
Redaktor tej notatki  jest absolwentem wydziału zarządzania Uniwersytetu Wrocławskiego i studiów podyplomowych z obszaru  analizy transakcyjnej. Posiada tytuł Instruktora Sprzedaży Relacyjnej GDL. Zawodowo realizuje się w Katowicach.  Od trzech sezonów organizuje treningi i kreuje gry odnoszące się do sprzedaży w sektorze „mediów”.

CZYTAJ TAKŻE O:
Symulacje Sprzedażowe
Szkolenia miękkie
Gry licencjonowane
Zarządzanie
Lean games
Kierowanie
Kursy trenerskie
Ćwiczenia dla moderatorów gier