Kontakt z coachem to partnerstwo małej grupki pracowników. Kompetentna osoba odgrywa rolę trenera i doradza drugiej osobie w osiąganiu zamierzeń. Własnie to jest powód, iż działanie coachingowe bywa odpowiednią drogą rozwoju uczestników podczas gier dla menedżerów oraz symulacji opisujących działanie firmy. Jest całe mnóstwo argumentów, aby wykorzystać kontakt z coachem podczas gier menedżerskich i symulacji biznesowych. Dowiedziałem się o nich, kiedy odnalazłem w sieci taki serwis internetowy:
Symulacje Menedżerskie – Bibliografia
Efekty użycia działania coachingowego w trakcie gier dla menedżerów oraz symulacji opisujących działanie firmy zwykle są tak jak opisałem poniżej:
- zwiększenie satysfakcji pracowników na szkoleniu,
- poprawianie relacji z uczestnikami szkoleń,
- chęć otwarcia innowacyjnego firmy,
- odkrycie celu osobistego przez uczestników,
- pełniejsza akceptacja swoich potrzeb,
- wybranie innej ścieżki awansu w firmie,
- doskonalenie kompetencji menedżerskich oraz administrowania ludźmi,
- uzyskanie równowagi pomiędzy działalnością interpersonalną oraz profesjonalisty.
Dwa tygodnie temu zorganizowałem warsztat dla handlowców i ich przełożonych w Zakopanym w hotelu Zapiecek. Wówczas zastosowanie coaching w czasie gier decyzyjnych oraz symulacji opisujących działanie firmy. Uczestnicy szkolenia okazali się wyjątkowo zaangażowani w zadania, jakie przygotowałem. Potem opisaliśmy trzy wnioski:
- rola kierownika jest najważniejsza w organizacji,
- zarządzanie grupą ludzi potrzebuje od szefa naprawdę niezłych kompetencji,
- kultura organizacyjna firm w różnych branżach bywa taka sama.
W drugim wpisie na tym blogu przedstawię technikę siedmiu M. Zwykle ją wykorzystuję, kiedy projektuję symulacje biznesowe.
Marcin Markowski
Redaktor tej notatki jest absolwentem wydziału zarządzania Uniwersytetu Wrocławskiego i studiów podyplomowych z obszaru analizy transakcyjnej. Posiada tytuł Instruktora Sprzedaży Relacyjnej GDL. Zawodowo realizuje się w Katowicach. Od trzech sezonów organizuje treningi i kreuje gry odnoszące się do sprzedaży w sektorze „mediów”.
CZYTAJ TAKŻE O:
Symulacje Sprzedażowe
Szkolenia miękkie
Gry licencjonowane
Zarządzanie
Lean games
Kierowanie
Kursy trenerskie
Ćwiczenia dla moderatorów gier