Jak odpowiednio wdrażać nowe procedury przez działy HR.

W większych firmach, w jakich dział personalny liczy większą ilość osób, bardzo istotną rolę ma spełniać kierownik, który nim zarządza. Dysponować on powinien odpowiednimi umiejętnościami i wiedzą, lecz czasem i to będzie niewystarczające. Niezbędny także będzie odpowiedni charakter, bo bez niego kierownik może nie mieć w firmie należytej siły przebicia.

Szczególnie jest to ważne, gdy dział HR zdecyduje się wprowadzić nowe procedury albo narzędzia do działań rekrutacyjnych. Przeważnie zmiany o takim charakterze dotykać będą także ludzi mających jakiś wpływ na decyzje personalne z pozostałych działów, i istotne jest, żeby osoby takie miały świadomość tego, w jakim celu zmiany te będą przeprowadzane.

Przy starszych stażem pracownikach często będzie się pojawiać pewna niechęć do różnych zmian, szczególnie jeśli wraz z nimi nie pójdzie dokładne tłumaczenie po co one są. Jeśli dodatkowo będą się pojawiać w firmie jakieś plotki, to atmosfera do wdrażania nowych pomysłów na pewno nie będzie przychylna. Jeżeli nawet plany działu personalnego będą dobre, to bez zrozumienia ich przez pozostałych pracowników ciężko będzie je należycie wdrożyć.

W związku z tym przed początkiem wdrażania nowości w przedsiębiorstwie personalny dział przeprowadzić powinien dokładne konsultacje z osobami, które są zainteresowane projektem, głównie z kadrą kierowniczą z z danych działów w firmie. Warto się zaznajomić z ich wnioskami, bo przecież oni również będą później korzystać z nowych rozwiązań.

Należy przeprowadzić także szerzej zakrojoną kampanię informacyjną i na pewno nie unikać odpowiedzi na postawione pytania i postulaty. Kampania przedstawić powinna załodze podstawowy cel podejmowanych działań i rezultaty, których się będzie można po nich spodziewać, ale też dać informację o ewentualnych zagrożeniach i problemach, jakie podczas działań będą się pojawiać.

Przy wszystkich tych pracach ogromnie istotną rolę będzie miał kierownik działu HR. To właśnie on będzie odpowiedzialny za to, aby wcześniej wspomniane rzeczy uwzględnić podczas wprowadzania zmian. Powinien on także mieć odpowiednią siłę przebicia, tak aby zmiany, o które będzie się starał były później respektowane przez wszystkich pracowników.