Menedżerowie firm nie umieją harmonogramować

Już nie wiem, jak dawno nie pisałem, jakie w ramach mojej działalności gospodarczej prowadziłem szkolenia. Fakt, iż w ostatnich 3 miesiącach byłem bardzo wyczerpany pracą szkoleniową – dość rzadko umieszczałem na blogu wpisy na te tematy, jakie oferuję w mojej firmie. Przeciętnie szkoliłem 8 dni szkoleniowych na kwartał. Dodatkowo należy dodać 50% czasu na przygotowanie projektu szkoleniowego i transport do firmy, którą się szkoli.
W zamieszczonym przez mnie dzisiaj ekspresowym artykule zamieszczę raport na temat projektu szkoleniowego, które miałem w ostatnim tygodniu. Spotkanie edukacyjne – mimo że miało dotyczyć delegowania uprawnień – okazało się na temacie administrowania przedsięwzięciem. Najbardziej zdziwiło mnie, iż najbardziej palącym problemem dla kierowników projektów jest układanie harmonogramów i ustalanie zamierzonych efektów w przyszłości. Tak naprawdę jest to zgodne z efektami projektów badawczych, które możesz przeczytać tu: Kompleksowe Kursy  Motywowanie .
Teraz powracając do projektu szkoleniowego, o którym wspomniałem – szkolenie zorganizowałem w góralskiej chacie w Pieninach. Wzięło w nim udział siedemnastu menedżerów znajomej firmy, która kupiła ten projekt. Całe przedsięwzięcie trwało 18 godzin dydaktycznych.
Jeszcze o poranku pierwszego dnia kierownicy musieli się narysować siebie na kartkach papieru, następnie w pięcioosobowych zespołach przeszli przez ćwiczenie w zakresie przypisania środków materialnych i niematerialnych w projekcie. Wykorzystałem do tego klocki Lego, co spowodowało nieoczekiwaną zabawę oraz wysokie zaangażowanie.
Wnioski z tego case study omówiłem na tablicy. W dalszej części szkolenia wyświetliłem krótki instruktaż, który wyszukałem na you tube. Trochę się niepokoiłem, w jaki sposób wieloletni kierownicy zrozumieją pokazany materiał.
Następnego dnia przygotowałem narzędzia informatyczne stworzone w celu administrowania działaniami projektowymi. I właśnie na tym etapie szkolenia wyszło na jaw, iż kierownicy nie potrafią sporządzać harmonogramy oraz poprawnie zapisywać punkt przeznaczenia w swoich przedsięwzięciach. Zaskakującą bolączką było – kierownicy nie odróżniali celu od harmonogramu działań. Długie godziny spędziłem na szkoleniu w praktyce trudnej sztuki planowania.
O AUTORACH
Ten blog kreuje ekipa mających wieloletni staż szkoleniowców organizujących kursy na tematy miękkie z różnych sektorów rynku.

Na naszym blogu wiele dyskutujemy też na temat:
- audyty zaangażowania ludzi w przedsiębiorstwach wszelkich branż
- testy interpersonalne
- cykle kształceniowe z efektywności osobistego
- spotkania team building
- kierowanie kapitałem ludzkim