Ocena firmy szkoleniowej

Od czego zależy zainteresowanie uczestników i efekty szkolenia? W jaki sposób wybrać dobry projekt konsultingowy? Zasygnalizowane przeze mnie kwestie napotykają w swojej pracy specjaliści personalni w dużych korporacjach.
Aktywność i satysfakcja i praktyczne wyniki projektu szkoleniowego (w szkoleniach zamkniętych) zależą od całej grupy czynników: trafnego określenia potrzeb, dopasowania metod oraz oczywiście chwiejnego elementu ludzkiego. Niestety odmienna sytuacja ma znaczenie w projektach doradczych otwartych. Wtedy powinni szkolić się ludzie zajmują się pracą na konkretnym stanowisku w firmie, jednakże pochodzący z różnych organizacji. Wówczas kryteria doboru firmy edukacyjnej mogą być podobne, jednak kontakt z organizacją szkoleniową miewa czasami nieformalny wymiar. Więcej poznasz tu:  Szkolenia  Planowanie Strategii .
Proponowana przez Polskie Zrzeszenie Instytucji Szkoleniowych metoda działania w procesie oceny szkolenia musi wskazywać stadium wstępnego projektu i fazę projektu właściwego. Musi to być to efektem pełnej analizy potrzeb dydaktycznych. Na początku kupujący powinien określić, jaką koncepcję sesji szkoleniowych – będącą odpowiedzią na wcześniejsze zdefiniowane zamierzenia – zaprojektowała instytucja dydaktyczna.
Dzięki informacji zwrotnej firma edukacyjna jest w stanie rozeznać, czy jej oferta została pozytywnie oceniona przez zamawiającego a także ma możliwość zaproponować dalsze badanie potrzeb szkoleniowych. Po tych czynnościach często ma miejsce decyzję w sprawie świadczeniodawcy (firmy edukacyjnej).  Kolejne kroki wymagają określenia całkiem sporych kosztów i znaczącego określenia zadań dla obu partnerów biznesowych.
Wstępne kroki metody zaplanowania i zorganizowania szkolenia to:
- przesłanie zapytania i otrzymanie wstępnych informacji ofertowych,
- ustalenie najważniejszych warunków organizacji projektu i ogólne określenie rezultatów szkoleniowych, a dodatkowo metodologii poprowadzenia sesji szkoleniowych.
KIM JESTEŚMY
Ten blog pisze grupa  konsultantów organizujących szkolenia z zarządzania z różnych branż.
Autorem powyższego tekstu jest  Rafał Szczepanik , trener prowadzący szkolenia z rozwiązywania konfliktów oraz doradca w dziedzinie  audytu kompetencji w organizacji.
W naszym portalu wiele dyskutujemy także na temat:
- badania kompetencji załogi w różnych korporacjach
- testy interpersonalne
- zajęcia edukacyjne z budowania strategii i rozwoju firmy
- wyjazdy incentive
- kierowanie kadrami