Parę opinii w zakresie pracy szefa

Podczas szkolenia, które poprowadziłem dla szefów zmiany, wszyscy biorący udział opisali pewną grupę problemów pokrywających się z pracą w grupie pracowników: fakt, kto pełni jaką rolę tylko czasami bywają kryterium do znalezienia pracowników na stanowiska kierownicze, przełożony nie podtrzymuje wybitnych predyspozycji podwładnego, bardzo dużo aspektów da się polepszyć w pracy grupy pracowniczej. Te problemy łatwo jest doskonalić wykupując udział w przykładowych szkoleniach:  Szkolenia  Z Zarządzania Strategicznego .
W niniejszym artykule zdecydowałem się opisać, jakie efekty wynikają z opisanych wyżej problemów w grupie. Jeśli role zespołowe nie są podstawą w czasie zatrudniania pracowników, to wówczas kierownik nie jest w stanie właściwie wyznaczać zadań do wykonania.
Można podać przykład: Tomasz Gierczak jest handlowcem i pracuje w małej firmie doradczej. Jego kierownik nakazał mu pojechać do klienta i określić wymagania oprogramowania do organizowania zadań dla pracowników. Opisany specjalista nie podtrzymuje stosunków interpersonalnych z  ludźmi oraz swoje osiągnięcia opiera na aktywności przy laptopie. Jestem pewny, że nie przeprowadzi efektywnie powierzonego zadania.
Inny case: Mocną stroną Adama Jackowskiego od zawsze było nieszablonowe podejście do wielu spraw. Ciągle chce tworzyć innowacyjne produkty, określać ulepszenia w funkcjonowaniu zatrudniającej go organizacji biznesowej. Jego kierownik nie rozważa tego jakie ten zatrudniony chce rozwijać mocne strony i wyznacza jemu sprawy, które wymagają pracy systematycznej, ale niezwykle nudnej, bo takiej samej pod względem treści. Pracownik jest sfrustrowany, a szef nie wykorzysta jego najlepszego talentu.
Wyraźnie można odczytać na podanych przeze mnie  casach: role w pracującym ze sobą zbiorze osób powinny być podstawą do powierzania ludziom odpowiednich obowiązków.
WIĘCEJ

Autorem powyższego bloga jest  Rafał Szczepanik , trener prowadzący szkolenia z podejmowania decyzji i jednocześnie analityk w dziedzinie  przywództwa sytuacyjnego.
W tym miejscu mówimy   na temat:
- pomiary satysfakcji załogi w instytucjach i organizacjach
- kwestionariuszy psychologiczne
- cykle kształceniowe z budowania strategii i rozwoju firmy
- imprezy team building
- zarządzanie personelem