Podstawowe pojęcia w zakresie motywowania pracowników

Motywacja pracowników to inaczej techniki wzbudzające zaangażowanie, podtrzymujące i sterujące postępowaniem pracownika. W literaturze można znaleźć motywację zewnętrzną, do niej można zaliczyć: ukaranie pracownika, premie, oceny oraz wpływ kierownictwa. W książkach z zarządzania można zindentyfikować także aktywizowanie wewnętrzne, do której można zaliczyć: piramidę Maslowa, niepokoje wewnętrzne, hobby, chęć znaczących osiągnięć, wizje przyszłości i cele. Więcej teorii możesz poszukać na tej stronie:  Ankiety Satysfakcji Ludzi W Przedsiębiorstwach
Kluczowe pojęcia:
Motywacja – chęci powstałe na skutek odczuwanych wrażeń i innych sytuacji, uosabiające się w aktywnym skłanianiu się do aktywizowania określonego postępowania zmierzającego do zdefiniowanego celu.
Określanie motywów ludzkiego podejmowania aktywności to inaczej stopień uświadomienia sobie oraz umiejętność zwerbalizowania motywacji własnego postępowania. Badania naukowe prowadzi się, aby zdiagnozować potrzeby najważniejsze w danej chwili, które wyznaczają typy przejawianych działań, ich elementy składowe i spodziewane wyniki.
Potęga potrzeb : sprawność uruchamiania procesu życiowego, ma wpływ bezwładność potrzeb logicznych oraz emocjonalnych. U większości pracowników te niematerialne z wiekiem zaczynają dominować. Jak wykazały badania, iż na sprawność prowadzonej aktywności ma wpływ potencjał odczuwanych wrażeń: pozytywne zwiększają sprawność procesów życiowych, ujemne jednak je ograniczają. Tak samo treść bodźców miewa wyjątkowy impakt, np. odczucie przygnębienia nie wpływa pobudzająco na procesy życiowe. Istotna jest też szybkość narastania wrażenia. Nie istnienie aktywizowania dochowo-synaptycznego lub zbyt duże pobudzenie nie podnoszą sprawności aktywności życiowej. Natomiast bardzo częste pobudzenie psychofizyczne zwykle przyczynia się do zapaści psychicznych.
Tyle naszych wniosków.
Redakcja:Szymon Biurny
Redaktor tego artykułu jest absolwentem wydziału biologii Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego i studiów podyplomowych z obszaru  informatyki. Posiada tytuł Konsultanta Przywództwa Osobistego XXN. Buduje swoją karierę w Sandomierzu.  Od siedmiu lat organizuje treningi i pisze badania odnoszące się do kierowania zmianami w sektorze „turystyka i rekreacja”.

TAGI:
Audyty wynagrodzeń
Awansowanie menedżerów
Strategia HR w komercyjnej organizacji
Nowoczesne kierowanie kadrami
Fundusz socjalny
Struktura organizacyjna
Selekcja kandydatów do pracy