Symulacje biznesowe w kursach stanowiskowych

Projekty szkoleniowe dzielą się na wiele typów projektów szkoleniowych: doskonalące dotychczasowe umiejętności, stanowiskowe, a także tzw. reminding sessions. Obserwuję, że szkoleniowcy często organizują kursy i sesje szkoleniowe rozwijające kompetencje. Jednakże każdy dyrektor lub inny przełożony powinien organizować w wielu sytuacjach przyuczenie przysposabiające do stanowiska pracy. W niniejszym artykule opisuję, jakie aspekty są tu najbardziej istotne.
Projekty szkoleniowe przysposabiające do stanowiska pracy są określane poprzez taką definicję: przekazanie umiejętności bezpiecznego przygotowania zadań na stanowisku pracy, tzn. użycia w praktyce:
- metod sprawnej współpracy,
- metod komfortowej pracy,
- postaw warunkujących zrozumienie bezpiecznych sposobów współpracy oraz ich zwiększanie w oparciu o normy UE,
- doświadczenia w zakresie odpowiedniego wykonywania zadań zawodowych.
W kursach przysposabiających do stanowiska pracy można wykorzystać gry i symulacje. Dowiedziałem się tego, wtedy gdy wszedłem na ten portal:
Gry Menedżerskie – Artykuły
Na etapie przygotowywania projektów szkoleniowych przysposabiających do stanowiska pracy należy przeprowadzić:

- diagnozę sytuacji w oparciu o celów w fazach procesu produkcyjnego,

- badanie sytuacji w oparciu o występujących słabych stron i kłopotów we wprowadzaniu usprawnień,

- badanie czynności razem z definiowaniem występujących zagrożeń i opisaniem właściwych reakcji,

- diagnozę niebezpieczeństw opisanych w osobnych dokumentach w bliskim środowisku, tuż obok stanowiska pracy,

- zaplanowanie dokładnego opisu miejsca pracy właściwie do powierzonego zadania roboczego.

Przy wykonywaniu badania zadań na wybranym stanowisku można wziąć pod uwagę:

- źródła słabych stron i czynników negatywnie wpływających na bezpieczeństwo i występujących w określonej dziedzinie,

- rysunki pokazujące czynności i słabe strony,

- wykresy zawierające cele w kolejnych fazach działania produkcyjnego oraz słabe strony.
W kolejnym wpisie na moim blogu pokażę zbiór zasad do kolejnej gry decyzyjnej.
Grzegorz Niestrój
Autor tej notki jest absolwentem kierunku marketingu Uniwersytetu w Toruniu i studiów podyplomowych z zakresu administracji publicznej. Posiada licencję Konsultanta Innowacyjnosci ZFB. Mieszka w Częstochowie. Od siedmiu lat prowadzi zajęcia i projektuje badania dotyczące rekrutacji i selekcji kandydatów w branży „rozrywka i kasyna”.

TAGI:
Gry Strategiczne
Kursy dla firm
Gry edukacyjne
Delegowanie
Lean games
Asertywność
Programy incentive
Narzędzia Instrukcje dla coachów