Wady i zalety zarządzania jakie będzie się opierać na najnowszej modzie i trendach.

Jednym z większych błędów, przytrafiających się niektórym managerom kierujących zespołem pracowników jest zbyt duże uleganie modzie w zarządzaniu. Nie chcą oni wybierać sprawdzonych, a co najważniejsze dostosowanych do oczekiwań swojego przedsiębiorstwa rozwiązań, jakie zapewniłyby stabilny rozwój. Skupiają za to mnóstwo energii na wprowadzanie rozwiązań, które mogą się nie sprawdzić w działaniu przedsiębiorstwa.

Z reguły taki model zarządzania na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie nowoczesnego i skutecznego. Ale najczęściej wiąże się to z tym, że określone techniki będą funkcjonować w danym przedsiębiorstwie przez pewien czas, a następnie są w całości zastępowane kolejnymi. Przeznaczane jest na to sporo czasu i środków finansowych, a efektem takiego działania będzie coraz większa dezorganizacja w firmie.

Będzie się tak działo z tego powodu, że wszystkie z tych nowinek i pomysłów wdraża się zupełnie przypadkowo, bez powiązania w kompleksową wizję rozwoju przedsiębiorstwa. I jeżeli w dokumentach wszystko wygląda świetnie, a spodziewane rezultaty mają przyprawić o zawrót głowy, to w rzeczywistości najczęściej prowadzona w taki sposób polityka w niewielkim stopniu przyczyni się do faktycznego rozwoju firmy.

Duża część managerów wyższego stopnia miewa takie problemy dlatego, że działają oni przede wszystkim w oparciu o emocje, bez chłodniejszego spojrzenia i oceny danych rozwiązań. Czasami jest to także ślepe podążanie za tym, co wprowadziła konkurencja, chociaż nie zawsze pomysły które się sprawdziły w jednym przedsiębiorstwie będą skuteczne gdzie indziej.

Konsekwencje takich decyzji z reguły nie są widoczne od razu, a będą się objawiały dopiero po dłuższym okresie czasu. Jednak dość wymierne są koszty, które są do poniesienia w związku z uruchomieniem nowych pomysłów, oraz czas, jaki na to wszystko trzeba przeznaczyć.

Dość często te bardzo efektowne pomysły mogą całkowicie przesłonić rzeczywiste potrzeby firmy i mogą uniemożliwić ich wprowadzenie w życie. Oprócz tego ciągłe rzucanie nowych rozwiązań i pomysłów może sprawić, że głównym celem firmy przestaje być zwiększanie zysków z działalności, a cała energia idzie właśnie na to, żeby po raz kolejny przeprowadzić reorganizację pracy w każdym z działów.