Zastosowanie gier w różnych projektach szkoleniowych

Naprawdę sporo na temat szkoleń prowadzonych przy pomocy gier i symulacji menedżerskich nauczyłem się od Johna Johansona, który szybko stał się światowej klasy doradcą biznesowym dla różnego typu organizacji. Wyczerpujące dane w zakresie efektywności tego typu technik szkoleniowych można przeczytać na poświęconych tej tematyce witrynach , dla przykładu:  Symulacje Biznesowe 
Jakie są rodzaje szkoleń, podczas których można zaplanować symulacje dla wyższej kadry zarządzającej?
Da się wskazać dwa najczęściej spotykane rodzaje projektów szkoleniowych.
Szkolenia otwarte są kierowane do większości zainteresowanych osób. Są dobrowolne i pracownik wybiera sobie obszar kursu. Firma czasami zwraca mu koszty sesji szkoleniowej.
Kolejny rodzaj – szkolenia zamknięte – wsparte bywają diagnozą problemów danej instytucji i dostosowane wyłącznie do jej personelu. Takie projekty szkoleniowe mogą być projektowane w trzech wersjach:
specjalista ds. HR firmy organizuje badanie luki szkoleniowej oraz opisuje w szczegółach projekt szkoleniowy,
firma przygotowuje badanie potrzeb szkoleniowych i poszukuje znanych szkoleniowców, którzy zdobyli wcześniej umiejętności w tym obszarze,
firma zleca przygotowanie diagnozy oraz przeprowadzenie projektu szkoleniowego firmie mającej odpowiednie kompetencje.
Anna Dąbrowska i Wojciech Fortuna w swojej ostatniej książce opisują różnice pomiędzy używaniem gier i symulacji w cyklu szkoleniowym zorganizowanym w trybie nazywanym „close” i dostępnym dla każdego pracownika z każdej firmy.
W kursie  otwartym nie przeprowadza się analizy potrzeb szkoleniowych, ale diagnozę marketingową, mającą na celu zdiagnozować zapotrzebowanie na określony temat sesji szkoleniowej.
Gry w projekcie nazywanym „close” używane są na skutek zapytania ofertowego firmy, która kupuje szkolenie.
Więcej szukaj w moich pozostałych wpisach
Szymon Kalicki
Redaktor tej notatki  jest absolwentem kierunku farmakologii Uniwersytetu Śląskiego i studiów podyplomowych z tematyki  logistyki. Posiada certyfikat Eksperta Sprzedaży Relacyjnej GHN. Kieruje agencją treningową w Sandomierzu.  Od ośmiu sezonów szkoli i tworzy gry dotykające tematyki delegowania w sektorze „rozrywka i kasyna”.

O NASZYM BLOGU:
Gry Strategiczne
Szkolenia miękkie
Gry planszowe
Lider i menedżer
Symulacje Six Sigma
Rozwiązywanie konfliktów
Kursy trenerskie
Podręczniki dla moderatorów gier