Istotność ankiety na temat oczekiwań edukacyjnych

W niniejszym odcinku mojego bloga przedstawię kurs dla menedżerów, jaki organizowałem 6 miesięcy temu. Dowiedziałem się wówczas jak istotne jest dobre definiowanie potrzeb rozwojowych osób biorących udział w szkoleniu. Uczestnicy szkoleń często nie wiedzą, czego mają się dowiedzieć na szkoleniu. Dobrze jest ich dokładnie wypytać zanim rozpocznie się szkolenie.
Organizowałem cykl szkoleń, w którym osoby szkolone nie byli świadomi własnych oczekiwań edukacyjnych. Myśleli, że wybierają się na szkolenie outdoorowe. Okazali się być przygotowani na wycieczki outdoor i dużo fanu. Gdy weszli do hotelu, zrozumieli, iż szkolenia będą w tradycyjnej formie. Inspirację do opracowania tego case study skopiowałem z tego portalu:
 Integracyjne Od A Do Z
W tym projekcie uczestniczyli między innymi tacy pracownicy firmy z branży meblowej:
Adam – uczestniczył w projektach doradczych i szkoleniowych, ma kompetencja w zakresie prowadzenia trudnych negocjacji, ma 3 bliźniaków. Zamierza rozwijać dotychczasowe doświadczenie w zakresie informatyki, nie cierpi gier i zabaw.
Zosia – właśnie została studentką 4 roku dziennikarstwa, lubi auto-stop po krajach Europy i klasyczną twórczość holenderskich muzyków, pragnie nauczyć się wszystkiego z tematu komunikacji społecznej, jej hobby to gotowanie. Kocha zadania outdorowe w czasie sesji szkoleniowych.
Adrian – kierownik małego działu w firmie, ma mieszkanie w Poznaniu, podjął studia w Katowicach, ma 38 lat. Pasjonują go samochody oraz nowoczesne urządzenia do wirtualnych gier komputerowych. Pragnie nauczyć się zasad i reguł z tematu prowadzenia negocjacji z trudnymi klientami i komunikacji społecznej.
Marek – ma 52 lata, po rozwodzie, kocha dobre filmy, konie i Tatry. W następnym miesiącu wybiera się na kilkutygodniową wyprawę w góry. Pragnie odnaleźć sposób na radzenie sobie ze stresem. zadania outdorowe to dla niego nuda.
Uczestnicy szkolenia są bardzo od siebie odmienni – a ja nie doceniłem faktu ich różnorodności i niejednorodnych preferowanych firm nauki. Do tego nie przeprowadziłem diagnozy potrzeb edukacyjnych. W rezultacie uczestnicy byli niezadowoleni. W innym wpisie na blogu zaprezentuję praktyczne sposoby badania potrzeb rozwojowych.
To tyle moich wniosków.
Autor:Emilian Nieobrzezany
Redaktor tego wpisu jest absolwentem kierunku dziennikarstwa Uniwersytetu w Toruniu i studiów podyplomowych z tematyki  . Posiada certyfikat Eksperta Wizerunku Osobistego OEM. Mieszka w Gorzowie Wielkopolskim.  Od ośmiu sezonów uczy i tworzy gry odnoszące się do logistyki i transportu w branży „medycyna i zdrowie”.

CZYTAJ TAKŻE O:
Audyty kultury organizacyjnej
Zwolnienia w organizacjach
Strategia kadrowa w produkcyjnej organizacji
Innowacyjne zarządzanie kadrami
Skuteczny mentoring
Wynagrodzenia i polityka płacowa
Assessment Center