Przykrym faktem jest, że wakacje to w wielu przypadkach fatalny termin dla człowieka, który żyje z tego że prowadzi Warsztaty Komunikacja i Praca.
Przedsiebiorstwa przeżywają w wakacje sezon urlopowy co, oczywiście, jest procesem sensownym i wynika z potrzeb załogi. Nie ma powodu by tą tendecję krytykować.
Jednak firma szkoleniowa czuje na własnej skórze wtedy swoisty dołek sezonowy. Szkolenia z zarządzania są organizowane rzadziej. Wiele firm bije się o nawet jeden dni szkolenia.
To co zapewne będzie ograniczeniem dla agencji organizującej szkolenia z sprzedażowe czy zarządzania czasem, albo instruktora piszącego programy na szkolenia miękkie, stanie się potencjalnym bonusem dla klientów usług firmy szkoleniowej. Warto nastawiać się w lipcu i sierpniu na spadek kosztów za szkolenia, łatwiejsze dopasowanie terminu warsztatów do potrzeb klienta oraz oczywiście mniej osób w grupie szkoleniowej.
Innym bonusem jest to, że sale konferencyjne czy kongresowe są bardziej dostępne i dlatego w analogiczny sposób z obniżonymi cenami. Mówimy tu rzecz jasna o obiektach typowo kongresowych, poza atrakcyjnymi wakacyjnie miejscówkami.
Dlatego właśnie zachęcamy by zamówić warsztaty w czasie upalnej kanikuły. Jeśli przerwa urlopowa nie przekreśla szansy na takie zaplanowanie programów rozwojowych, dostaniemy wyraźne korzyści finansowe a nasz budżet przyjmie w ramach zarezerwowanej sumy odrobinę więcej kursów – często lepszej jakości.
Warto odejść od zwyczaju, że upalna przerwa urlopowa to brak szkoleń – zawsze tam, gdzie bywa to dostępne ze względu na podejście do planowania obłożenia zadaniami ludzi w organizacji.
O AUTORACH
Ten portal prowadzi ekipa doświadczonych specjalistów realizujących treningi z zarządzania z wszelkich dziedzin gospodarki.
Autorem powyższego opracowania jest Karol Malinowski, prowadzący szkolenia z podejmowania decyzji oraz twórca gier i symulacji w zakresie budowania strategii sprzedażowych i handlowych.
Opracowanie i edycja redakcyjna tekstu: Daniela Kozubska.
W naszym portalu często przeczytasz także o:
- pomiary satysfakcji pracowników w firmach
- kwestionariuszy psychologiczne
- programy rozwojowe z budowania strategii i rozwoju firmy
- szkolenia team building
- kierowanie kadrami
Nieodmiennie zapraszamy do wielokrotnych odwiedzin na naszej stronie.