Po co należy diagnozować potrzeby rozwojowe

Projekt szkoleniowy ma w swojej istocie zaspokojenie celów rozwojowych pracowników, zaplanowanych na etapie ich badania. Diagnozowanie założeń w odniesieniu do sesji szkoleniowych to pierwszy krok przedsięwzięcia rozwojowego. Trenerzy utrzymują, że bywa to najważniejszy etap, decydujący o tym, czy szkolenie będzie efektywne.
Znani specjaliści z branży szkoleniowej dla przedsiębiorców uważają, że określanie celów rozwojowych to podstawowy asumpt do tego by zacząć specjalistyczne pertraktacje na temat zakresu wiadomości, jakie posiadają pracownicy, umiejętności oraz nastawienia do pracy, jakie uznają za niezbędne zatrudniający w firmie. Należy napisać, że pracodawca jest w stanie w taki sposób kształtować treści, które mają być przedstawiane na szkoleniu. Problem jest przedstawiony na tym portalu:  Roczne Badania Pracowników
Dzięki wykorzystaniu badania celów szkoleniowych możemy zrealizować wiele różnych celów.
Wymieniając od najważniejszego – ocenimy sytuację szkolonej grupy – jak bardzo osoby w grupie się akceptują, jaka panuje tutaj kultura współpracy, itp.
Po drugie, zdiagnozujemy zakresy kompetencji, jakie ma już grupa w obszarze planowanych do omówienia zagadnień. Takie działanie daje możliwość osobom prowadzącym szkolenie dopasować zakres zajęć dydaktycznych podczas szkolenia do grupy. Jak najprościej to zrobić? – przeanalizujmy poprzednie programy projektów szkoleniowych .
Gdy dojdziemy do wniosku, aby badać oczekiwania szkoleniowe, poznamy prawdziwe sytuacje z życia  grupy – by właśnie te sytuacje rozbijać na czynniki pierwsze podczas sesji szkoleniowej. To osobom biorącym udział w szkoleniu pozwoli skorzystać z zajęć precyzyjne, często gotowe do zaprezentowania zarządowi metody pracy, a nie tylko abstrakcyjne wskazówki.
Następny cel – przeanalizujemy w szczegółach dążenia pracowników firmy, którzy przyjadą na szkolenie – chodzi o podkreślenie problemów firmy, ale również zagadnień ważnych dla szeregowych zatrudnionych.
Doświadczeni pracownicy działów personalnych zajmujący się szkoleniami są przekonani, że im rzetelniej zorganizują wraz z doradcą firmy szkoleniowej diagnozowanie oczekiwań rozwojowych, tym łatwiej będzie można oszacować w jakim stopniu zostały osiągnięte cele szkolenia.
To tyle naszych inspiracji.
Autor:Gwidon Kowal
Autor tej notatki  jest absolwentem kierunku geografii Uniwersytetu Rzeszowskiego i studiów podyplomowych z zakresu  etnologii. Posiada certyfikat Mistrza Zmiany i Innowacji GXI. Kieruje agencją treningową w Słupsku.  Od ośmiu lat wykłada i kreuje badania dotykające tematyki komunikacji interpersonalnej w branży „nowoczesne technologie”.

CZYTAJ TAKŻE O:
Audyty motywacji
Systemy ocen w  firmach
Polityka human resources w komercyjnej jednostce biznesowej
Profesjonalne zarządzanie ludźmi
Coaching
Struktura organizacyjna
Oprogramowanie rekrutacyjne